Sidor

måndag 10 oktober 2011

Höststorm och nya inredningsprojekt


Ute viner en riktig höststorm. Känns skönt att bo i ett superisolerat hus med extra tjocka väggar. Vi sitter inne i värmen och gör upp planer för nästa projekt; Dotterns nya rum. Hon har ju tillfälligt det som skall bli arbetsrum i väntan på att det skall byggas ett loft i hennes riktiga rum. Snickaren kommer nu i oktober och bygger loftet med en tillhörande smart trappa och därefter kan vi börja inreda hennes sovloft och tillhörande allrum. Hon får en hel avdelning i huset för sig själv.

Hon har själv starka önskemål om att det skall kännas som "ett lyxigt hotellrum, men inget rosa...". Det märks att hon håller på att växa ur prinsessåldern...

På väggen i allrummet skall jag sätta upp tapetprover och samlade urklipp på just "lyxiga hotellrum" som en inspirationsvägg. Så får hon vara med och välja.
Bilder kommer på detta snart...

Trevlig kväll!

Susanne

3 kommentarer:

Zuzza sa...

Hej!
Vilken fin blogg du har och vilket härligt hus ni har byggt - har upptäckt din sida nu efter ditt besök hos mig!
Ditt skafferi med underbara dörren och tapeten är jag riktigt avundsjuk på - själv får jag nöja mig med ett utdragbart högskåpsskafferi i vårt nya kök!
Ha en fin dag!
Hälsningar
Zuzza - hon som gillar kommentarer ;-)

Anna - MY LOVELY THINGS sa...

Hej!
vilket trevligt hus ni har!

Jag heter Anna Truelsen och frilansar som inredningstylist. Jag har en fråga till er, men hittar ingen emailadress. Har du möjlighet att mejla mig.

anna.bjorkliden@gmail.com

Ha det så gott/Anna

Anna - MY LOVELY THINGS sa...

Hej!

Kul att du gillar min köksö! Min morfar har snickrat den till mig!

Tack för din mejladress, jag har mejlat dig!
Ha det så gott/ Anna!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...