Sidor

söndag 30 oktober 2011

Fynd från skogen!

Inte kantareller denna gång, utan en stor, tung plåtdörr med härlig patina! Den har stått lutad mot ett träd utanför vårt hus sedan vi kom hit och jag har spanat in den med jämna mellanrum. Häromdagen visade jag den för maken och döm om min förvåning när han blev förtjust i min idé om att ha den inne i huset! Han bar glatt hem den (tung!!!) och började genast polera bort smuts och mossbeklädnad. Nu står den bakom vår braskamin och ser ut som om den alltid varit ämnad just för den platsen.




Vi bor ju på gammal militär mark med en hel del intressanta lämningar sedan andra världskriget och tiden därefter, bergrum, kanonfästen och bunkrar lite här och där. Just denna dörr har säkert suttit på något slags vapenskåp en gång i tiden och nu kommer den till användning igen!

6 kommentarer:

Hanna sa...

Så fin blogg. Roligt att jag hittade hit.
Hanna

Zuzza sa...

Så snyggt det blev!! Gillar verkligen din "kamininredning"!
Kul när gamla bortslängda saker kan komma till användning igen!

Kamomilla sa...

Snyggt och praktiskt! Skyddar ju väggen också från hettan. :)

Camilla/Rufft och Sött sa...

Jag älskar verkligen då man hittar saker som man kan använda till något helt annat än vad de tillverkats för!
Blev så snyggt!
ska fundera på utlottning av en lampskärm längre fram. Behöver mer renhorn och renarna har inte flyttats från fjället till kusten ännu då det fortfarande är så milt i norr. Men snart kommer nog kylan dit.
ha det gott!
Kramen!

Vintage House sa...

Hej
vilken rolig och härlig idé kul när man kan hitta lite ute i skogen....
ha det så gott
kram
sandra

Petra-Lantlig Charm sa...

Oj vilken sak att hitta!! Den gjorde sig fin där tillsammans med kaminen :) Roligt när man hittar lite annorlunda saker som inte alla har i hemmet!!

kram å ha en skön dag!

Kanske gillar du:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...